SRV Återvinning AB

Avboka slamtömning

Uppdaterad

Vi accepterar aldrig muntliga avbokningar.

Kunden ska alltid göra en avbokning av slamtömning via mejl. När vi har fått mejl om avbokning, skriver vi i kommentarsfältet.

Har kunden ingen dator eller e-post, ber vi kunden skicka in en skriftlig anmälan. Säkerställ att vi skannar in brevet och skriver i kundkommentaren. 

Muntliga avtal är knepiga ur ett bevisläge. Ofta hamnar man i ord mot ord, så det gäller att ha dokumenterat i loggen på kunden. 

Relaterad information

Bomkörning (guide)

---

Guide ej godkänd. Utkast skapat av Carin - korrigerad av Malin. 

Malins kommentar - Vi avbokar muntligen tömningar över telefon varje dag som det är nu. Några av oss mailar alltid en bekräftelse till kunden när större ändringar så som avbokningar, nya bokningar, schemaändringar görs medan vissa kollegor nöjer sig med att bekräfta det muntligen utan någon intern kommentar. 

Där behöver vi enas om i vilken grad vi behöver/ska dokumentera ändringar för historikens skull. I värsta fall så står vi ord mot ord med kunden när de inte fått tömt, alternativt fått tömt där en tömning inte avbokats som lovat eller liknande.

I de fall som kunden inte har mailadress så brukar jag skriva en intern notering på hämtplatsen med datum och vilken ändring som har bekräftats muntligen över telefon.

Enligt hemsidan: https://www.srvatervinning.se/tjanster/slamtomning "Kan jag avboka eller ändra en inplanerad slamtömning": Din slamtömning är schemalagd så om du behöver ändra något vill vi ha meddelande om det senast 5 arbetsdagar innan inplanerat tömningstillfälle eller tömningsperiod beroende på vilken tjänst du har (avtalad- eller ekonomitömning) 

Bomkörning. Kanske ska denna del ligga någon annan stans. Carin: Jag tog bort bomkörning från denna guide och skapade en egen guide för bomkörning.

Guide taggad med: avboka tömning avbokning makulera order makulera tömning
warning Created with Sketch.