SRV Återvinning AB

Skadeanmälan/Försäkringsärenden

Uppdaterad

Alla skador som kunder anmäler  till oss ska alltid gå via kundens försäkringsbolag, vi skickar också en anmälan till  vårt försäkringsbolag. SRV hanterar alltså inte några försäkringsärenden själva.

Detta gäller:

  • Kunden ska alltid anmäla skadan till sitt försäkringsbolag.
  • Be även kunden skicka in kort beskrivning till kundservice och bifoga bild om det finns. Vi kommer skicka vidare detta till vårt försäkringsbolag, så att de har uppgifterna när kundens försäkringsbolag kontaktar dem.
  • Försäkringsbolagen kommer att utreda vem som är vållande till skadan.

 När kunden skickat in beskrivning av ärendet, skickar du detta vidare till vårt försäkringsbolag SRF.

Kundens självrisk

Om vi är ansvariga för skadan, vill kunden i vissa fall att vi betalar självrisken. Det som då krävs är att kunden skickar in en skriftlig begäran till kundservice om att kunden vill att SRV står för självrisken. Du skickar sedan vidare denna till försäkringsbolaget SRF som avgör om kunden får ersättning för självrisken eller ej.


--- 

Guide skapad av Carin 221005. Underlag: text från Veronica, avstämd med Bodhil.

warning Created with Sketch.