Om kunden begär ersättning / kompensation för missad tömning / missade tömningar
Här går vi igenom hur vi hanterar kunder som vill bli kompenserade för missade tömningar.
Vid enstaka missade tömningar
Om en kund begär kreditering av avgiften pga utebliven tömning är vårt generella svar att vi inte ger någon kreditering. Vår tjänst är jämförbar med ett internetabonnemang, där man inte får något avdrag om internet tillfälligt går ner. Det vi gör är att boka en ny tömning så att kunden får tjänsten utförd.
Om vi har missat en tömning utgå ifrån guiden för reklamation (guide i Kundo)
Vid återkommande missade tömningar
Om en kund haft återkommande missade tömningar, så stäm först av med driften om vad som kan ha orsakat problemen och om det finns någon bra lösning.
I vissa fall, där vi exempelvis missat flera gånger på rad, eller där annat misstag begåtts av oss på SRV, kan det vara berättigat för kunden att få en kompensation. Ta då upp detta med chefen för kund och marknad och besluta gemensamt om vad som är rimligt utifrån den specifika situationen.
Krediteringen hanteras enligt guiden Återbetalning eller kreditering av faktura (guide i Kundo)
Vid extratömning som inte utförts
Om en kund begärt en extratömning som inte har utförts, så har kundrådgivare mandat att klicka ur rutan för detta i Enwis så att kunden inte debiteras för den extratömning som inte utförts.
Guide skapad av Veronica 220707 Godkänd, men behöver kompletteras med en skrivning som kan användas när kunder begär kompensation och vi inte ger dem det.